منوی سایت

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸
انتصاب رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی به سمت معاون آموزشی

        

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،طی ابلاغ حکمی، علی خاکی‌صدیق رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را به سمت معاون آموزشی منصوب کرد.

با توجه به تخصص و تجارب ارزشمند ایشان به موجب این حکم، به سمت «معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوبگردید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، علی خاکی‌صدیق متولد سال 1341 در شهر خرم‌آباد است. فارغ التحصیل دانشگاه نیوکاسل، انگلستان (1983)، و مقطع ارشد خود را در رشته سیستم‌های کنترل ازیومیست، از انگلستان (1985)گرفته است، همچنین رشته مقطع دکتری وی دکتری سیستم‌های کنترل از دانشگاه سالفورد، انگلستان (1988) می‌باشد و هم اکنون استاد پایه 36 گروه کنترل دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است.

همچنین در سالهای  1377 و 1378  به عنوان استاد نمونه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در سال 1391 اولین استاد برجسته مهندسی توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و چندین بار پژوهشگر و استاد نمونه آموزشی دانشگاه انتخاب شده است. چهارده عنوان کتاب تخصصی ترجمه و تألیف کرده است، که یکی از آن‌ها در انتشارات معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است و چندین کتاب تألیفی او به عنوان کتاب‌های سال دانشگاه‌ها و برتر سال معرفی شده‌اند. هم‌چنین 120 مقاله چاپ شده در مجلات بین‌المللی، 22 مقاله علمی پژوهشی فارسی داشته و 160 مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی ارائه نموده است.

وی در سال‌های 1382 1386 و 1392 تا 1398 ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را برعهده داشت.

سوابق ارزشمند و برجسته علمی  دکتر خاکی‌صدیق همچنین تجربه موفق در حوزه‌های اجرایی سبب شده است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در انتخاب  او توجه ویژه داشته‌اند. همچنین وزیر علوم در نامه جداگانه‌، از زحمات مجتبی شریعتی نیاسر معاون سابق آموزشی قدردانی و تشکر کرد.