منوی سایت

یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹
برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی به صورت الکترونیکی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری : از پایان هفته جاری انتخابات مدیران مسوول نشریات دانشجویی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه سایت فراگیرنت، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،غلامرضا غفاری با اشاره به الکترونیکی شدن ۲ انتخاب در حوزه نشریات دانشجویی، اظهار داشت: انتخابات مدیران مسئول نشریات و نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، با توجه به ظرفیت و بستر الکترونیکی که در دانشگاه ها فراهم گردیده است، می تواند به صورت الکترونیکی برگزار گردد.

غفاری دلیل اصلی الکترونیکی شدن این انتخابات را حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه و شرایط کنونی کشور دانست و گفت: انتخابات مدیران مسئول نشریات در سنوات گذشته حداکثر تا فروردین ماه برگزار می‌شد تا فرصت رسیدگی به گزارش و شکایت‌های احتمالی از این انتخابات در شورای مرکزی وجود داشته باشد؛ بعد از طی این فرایند، انتخابات نمایندگان دانشجویی شورای مرکزی برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و دیگر دلایل ذکر شده به این نتیجه رسیدیم که چاره‌ای جز برگزاری الکترونیکی این انتخابات نداریم.

معاون وزیرعلوم با بیان اینکه انتخاب مدیران مسئول نشریات دانشجویی بر اساس سهمیه هر دانشگاه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد:گزارش‌ها ، بعد از برگزاری انتخابات مدیران مسوول نشریات، دریافت می‌شود و انتخابات نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی هم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به کاندیدا‌های انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی، خاطرنشان کرد: افراد مشخص شده از انتخابات مدیران مسوول نشریات دانشگاهی، برای کسب کرسی‌های دو عضو اصلی و یک عضو علی البدل شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی رقابت می‌کنند.