منوی سایت

سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
حضور ۱۷۰ دانشگاه ایرانی در برترین وب سایت های دانشگاهی
 
    

 

هشتمین نسخه  نظام رتبه بندی بین المللی «وبومتریکس» در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. وب سایت های ۱۷۰ دانشگاه ایرانی در جمع ۵۰۰۰ دانشگاه دنیا قرار گرفتند.

به گزارش فراگیرنت، نظام رتبه بندی بین المللی  وبومتریکس در جولای ۲۰۱۹ هشتمین نسخه با نام ( نسخه ۸.۱.۰ بتا ) منتشر کرد. که در آن دانشگاه های برتر از نظر پروفایل های برتر در گوگل اسکولار رده بندی  شده است.نظام رتبه بندی بین المللی وبومتریکس در اسپانیا مستقر است و وبگاه دانشگاه های دنیا را ارزیابی می کند.۵ هزار و ۱۱ دانشگاه در این رتبه بندی اعلام شده است و میزان ارجاعات هر دانشگاه مشخص است.

نظام رتبه بندی بین المللی وبومتریکس بنا بر درخواست بسیاری از دانشگاه ها،  تصمیم گرفته است در این نسخه از گواهینامه های محرمانه گوگل (GSC) استفاده نکند. دلیل عدم استفاده از این مصادیق این است که منابع آن محدود است و هیچ تاریخی برای اتمام کار وجود ندارد.در این روش از نام رسمی دانشگاه استفاده و میزان ارجاعات در گوگل اسکولار بررسی میشود. ضمن اینکه دانشگاه ها باید بر پروفایل های اعضای هیئت علمی در گوگل اسکولار دارند نظارت کند تا در مقالاتی که به نام دانشگاه استناد می شود نام دانشگاه به صورت صحیح درج شود.

اولین دانشگاه این فهرست دانشگاه هاروارد از آمریکا با ۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۶۹ استناد است. آخرین دانشگاه این فهرست دانشکده فناوری های پیشرفته صنعتی در فرانسه با یک هزار و ۲ استناد است.

تعداد دانشگاه های ایرانی که در این فهرست  حضور دارند ۱۷۰ دانشگاه است. اولین دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه ۴۴۵ و تعداد ۴۸۴ هزار و ۶۷۴ استناد است. آخرین دانشگاه ایرانی حاضر در این فهرست نیز دانشکده علوم پزشکی دزفول با رتبه ۴۹۷۰ و تعداد ۱ هزار و ۵۱ استناد است.