منوی سایت

سه شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
رستمی: در دوره جایگزینی تمدنی دانشگاه‌ها باید جایگاه خود را بشناسند.


به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم اختتامیه اولین دوره طرح ملی اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید دانشگاه‌ها که در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: امروز پیشرفت کشور تنها با عبور از مسیر علم و دانش محقق می‌شود این مسیری است که کشور‌های پیشرفته دنیا آن را طی کرده اند.

وی با بیان اینکه امروز تمدن غربی اجازه نفس کشیدن به نظرات مخالف خود را نمی‌دهد به گونه‌ای که شاهد یک دیکتاتوری سفید در فضای رسانه‌ای قالب هستیم، تصریح کرد: ما اگر بخواهیم در شبکه‌های اجتماعی از ارزش‌های جامعه خود مانند شهید سلیمانی صحبت کنیم مطالب ما حذف می‌شوند و اگر اصرار به انتشار آن‌ها داشته باشیم خودمان را هم حذف می‌کنند و حتی این حذف نیز در مورد پرچم جمهوری اسلامی نیز اتفاق می‌افتد و این وضعیت تمدنی است که خود را بر زندگی همه بشر غالب کرده است.

رستمی با اشاره به اینکه سرنوشت محتوم و نابودی در انتظار همه تمدن‌هایی است که برای نیاز‌های بشر پاسخ نداشته باشند، افزود: تمدن غرب نیز همان طور که رهبر معظم انقلاب پیش بینی کرده اند محتوم به زوال است و بی تردید این تمدن فرو خواهد ریخت البته نه تنها رهبری بلکه امروز شاهدیم که سیاست مداران و اندیشمندان غربی نیز به مرگ رویای آمریکایی و زوال تمدن غربی اذعان کرده اند مثلا فوکویاما از تجدید نظر در لیبرال دموکراسی و بازگشت به نوعی از مارکسیسم بحث کرده و این نشان می‌دهد تمدن غرب با بحران جدی مواجه شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در دوره جایگزینی تمدنی دانشگاه‌ها باید جایگاه خود را بشناسند و در این عرصه به ایفای نقش بپردازند.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان طرح اندیشه تمدن ساز گفت: این طرح یک طرح ارزشمند، مهم و ضروری است اگرچه دیرهنگام شروع شده است.