منوی سایت

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سالانه 3 هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها جذب می‌شوند

دکتر منصور غلامی در بیست و هفتمین جشنواره تجلیل از دانشجویان نمونه کشور گفت: وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار استادان، محرکی قوی برای پیگیری تحقیق و پژوهش ها در کشور است و این دانشجویان علاوه بر طی مراحل درسی خود، در تولید علم نیز موثر هستند.


ایشان با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از استادان و دانشجویان نمونه کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری هرساله این جشنواره نشانه توجه وزارت علوم و بهداشت به جامعه دانشگاهی است، اظهار داشت: دانشجویان کشور تلاشگر و دارای استعدادهای برجسته هستند و دستاوردهای دانشگاهی مصداقی بارز برای این امر محسوب می شوند.
وی افزود: وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار استادان، محرکی قوی برای پیگیری تحقیق و پژوهش ها در کشور است و این دانشجویان علاوه بر طی مراحل درسی خود، در تولید علم نیز موثر هستند.
وزیر علوم ادامه داد: علی رغم وجود برخی از مشکلات، امروزه دانش آموختگان بیش از پیش به کارآفرینی و به کارگیری فناوری ها توجه می کنند و این امر سبب بروز تحولات بزرگی در آینده کشور خواهد شد. دکتر غلامی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشجویان بیشتری در پژوهشکده ها حضور داشته باشند، به میزان جذب اعضای هیئت علمی در هر سال اشاره کرد و اظهار داشت: هرساله حدود سه هزار نفر هیات علمی در دانشگاه ها جذب می شوند و این در حالی است که میزان تقاضا بسیار بیشتر از ظرفیت جذب است به طوری که امسال حدود ۱۰ هزار نفر متقاضی وجود داشت و تنها برای یک سوم این افراد ظرفیت بود.
دکتر غلامی با اشاره به مهاجرت برخی از دانشجویان نخبه کشور گفت: دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور وجود دارد و آینده از آن جوانان است البته امیدواریم بتوانیم شرایط مناسب را بیش از پیش برای دانشجویان در کشور فراهم کنیم.