منوی سایت

پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
ساماندهی آموزش های آنلاین و آفلاین، گامی مهم جهت بهبود آموزش های مجازی

به گزارش سایت فراگیرنت، مهدی سیف برقی، معاون آموزش اسبق آموزشی سابق دانشگاه الزهرا (س) ضمن تشکر از اساتید و اعضای هیئت علمی در پیشبرد آموزش مجازی دانشگاه مذکور اظهار داشت که آموزش مجازی از دوره شیوع کرونا در دستور کار قرارداده شده و به همین ترتیب از نیمه اسفند ماه دانشگاه و اساتید و دانشجویان در این زمینه به حالت تعادل     رسیده اند و آموزش مجازی بصورت جدی دنبال شده است.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به ایام امتحانات پایان ترم برخی از دانشگاه‌ها با مشکلاتی در برگزاری امتحانات مواجه بودند به طوری که امتحانات در اکثر دانشگاه‌ها به تعویق افتاد، اما خوشبختانه ما در دانشگاه الزهرا توانستیم آموزش در این حوزه را از اردیبهشت ماه آغاز و امتحانات را در زمان مناسب و به خوبی برگزار کنیم. اکنون نیز درحال ارائه دروس عملی هستیم که اکنون بصورت مجازی از سوی اساتید ارائه می‌شوند.

سیف به تدابیر آینده حوزه آموزش مجازی اشاره نمود: یکیاز موضوعات مهم برای نیم سال آینده، ساماندهی آموزش‌های آنلاین و آفلاین است. موضوع دیگر توجه به این نکته است که در حوزه آموزش مجازی دو موضوع حرف اول را میزند، زیرساخت و محتوای درسی که باید هردو را مورد توجه بیشتری قرار دهیم و نکته مهم دیگر نیز نزدیکتر کردن فضای مجازی به فضای حقیقی است چراکه اگر یک محیط اشتراکی برای اساتید شکل گیرد بسیار در پیشبرد بهتر امور و فعالیت‌ها موثر خواهد بود.