منوی سایت

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹
طبق گفته دانشجوی دانشگاه صدا وسیما ، بی تدبیری دانشگاه باعث ابتلای دانشجویان به کرونا گردید

به گزارش خبرنگارسایت فراگیرنت در گفتگو با یکی از دانشجویان دانشگاه صداو سیما در رابطه با علت تعطیلی این دانشگاه و ابتلا چندین دانشجو به بیماری کرونا گفت: با وجودیکه دانشگاه صدا و سیما جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که آموزش مجازی را پس از یک هفته تعطیلی دانشگاه‌ها راه اندازی کرد، اما با نزدیک تر شدن به زمان امتحانات اعلام کردند که  شیوه برگزاری امتحانات به صورت حضوری بوده  و خوابگاه ها نیز بازگشائی خواهند شد و به دنبال آن بسیج دانشجویی نسبت به این تصمیم متعرض گردید چرا که هیچ دانشگاهیی خوابگاه ها را بازگشایی نکرده است.

وی در ادامه افزود: فقط دانشگاه امیرکبیر به تعداد محدودی دانشجوی دکترا را در خوابگاه‌های خود پذیرش کرده است، اما برای مسئولان دانشگاه قابل پذیرش نبود و دانشجویان را مجبور کردند که به تهران برگردند و باید کلاس‌ها و امتحانات به صورت حضوری برگزار شود.   

این دانشجو اضافه کرد:  در این مدت مشکلی برای دانشجویان ارشد  ایجاد نشد. اما از آنجا که  دانشجویان کارشناسی تعدادشان نسبت به دانشجویان ارشد بیشتر است و عده بیشتری نیز در خوابگاه ساکن بودند ،  روز گذشته دو نفر از دانشجویان با علائم ابتلا به کرونا به مرکز بهداشت و درمان صدا و سیما مراجعه کردند و بعد از دادن تست کرونا، به دانشگاه نامه‌ای زده شده که دانشگاه باید فورا تعطیل شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در هفته گذشته این دانشجویان بدون اینکه  بیماری خود را درمان نمایند به خانه هایشان بازگشتند و  درحال حاضر نگرانی دانشجویان این است که ممکن است ناقل بیماری بوده باشند و باید تست کرونا از آن‌ها گرفته شود و در صورت مثبت بودن قرنطینه شوند و دانشگاه هزینه آن را پرداخت نماید.

این دانشجو یادآور شد: چند تن از دانشجویان  پسر و دختر مشکوک به کرونا هستند و هیچ مسئولیتی از سوی دانشگاه برای درمان این دانشجویان پذیرفته نشده و حتی اعلام کردند که تا ساعت ۱۲ ظهر امروز باید خوابگاه‌ها تخلیه گردند.