منوی سایت

یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹
مبتلا شدن 95 دانشجوی دانشگاه علامه به ویروس کرونا

معاونت دانشجویی دانشگاه علامه  خبر از ابتلای ۹۵ دانشجوی این دانشگاه به بیماری کرونا داد.

به گزارش سایت فراگیرنت، به نقل از دانشگاه علامه، این دانشگاه با حدود 17 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری و با حدود 550 عضو هیئت علمی ازبزرگ ترین دانشگاه های کشور شناخته شده است که گستره دانشجویی آن، کل استان های کشور را در برمی گیرد.

با شروع بحران کرونا در کشور و در پی آن تعطیلی فرآیند آموزش حضوری و رویکرد نظام آموزش عالی کشور به سیستم مجازی، در دانشگاه علامه طباطبائی از آغاز با تشکیل جلسات منظم در دانشگاه و هم اندیشی مسئولان، مدیران و اساتید دانشگاه، رویکرد آموزش مجازی در درستور کار قرار گرفت.
به دنبال شیوع بیماری مهلک کووید 19 و یا همان کرونا که باعث تعطیل شدن بسیاری از فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی درجامعه شد، دانشگاه نیز با تعطیل نمودن خوابگاه ها و ورود به شیوه آموزش مجازی به فعالیت های خود ادامه داد.

در این فاصله مسئولین دانشگاه طرح نظر سنجی از تمامی دانشجویان و خانواده های آنان را در قالب یک طرح پیمایش در دستور کار معاونت دانشجویی دانشگاه قرار دادند. که از بین ۱۶ هزار دانشجو حدود ۴ هزار دانشجو یا در دسترس نبودند یا تمایل به پاسخ دادن نداشتند و در نهایت ۱۲ هزار از دانشجویان مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که ۹۵ نفر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به بیماری کرونا مبتلا شده اند. میزان امیدواری و خوشحالی دانشجویان سالم به میزان ۱۵درصد و میزان نگرانی دانشجویان مبتلا به کرونا ۱۱درصد بوده است.