منوی سایت

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲
همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ضرورتی مهم برای مهارت‌آموزی جوانان است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که فرد فارغ‌التحصیل بتواند از مهارتی برخوردار و در کنار امکان تأمین معیشت خود بتواند مشکلی را از جامعه حل کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نماینده ولی فقیه در سیتسان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در زاهدان بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صورت گرفته و با بخش خصوصی نیز ارتباط برقرار است که عملاً کارآموزان پس از مهارت‌آموزی وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که فرد فارغ‌التحصیل بتواند از مهارتی برخوردار و در کنار امکان تأمین معیشت خود بتواند مشکلی را از جامعه حل کند؛ اما در حال حاضر این نقص در سیستم آموزشی وجود دارد و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز به طور مکمل این کار را انجام می‌دهد.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: جامعه نیاز به حرفه‌های مختلف دارد؛ اما متأسفانه فرهنگ کار در سیستان و بلوچستان آسیب‌دیده و جوان‌ترها باید استقبال بیشتری از این دوره‌های آموزشی داشته باشند تا آینده خود و جامعه را تأمین کنند.

گفتنی است آیت‌الله محامی پس از بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهید سلیمانی زاهدان به صورت سرزده از مرکز فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت واقع در حاشیه شهر زاهدان هم بازدید کرد که متأسفانه در این مرکز هیچ‌گونه کارآموزی وجود نداشت و مسئول این مرکز در توضیح فرایند کار عنوان کرد که مربیان خود را برای ارائه آموزش‌ها به صورت سیار به مراکز دیگر اعزام کردند.