منوی سایت

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹
وزارت علوم از اساتید جوان فرصت اشتغال را گرفت

وزارت علوم ،درحالیکه مسئولان بالارتبه کشور بر جوان‌گرایی و استفاده از افکار و ایده‌های نو تاکید می‌کنند، فرصت اشتغال اساتید جوان را به حداقل رساند.

به گزارش خبرگزاری سایت فراگیرنت، چندی پیش امه‌ای از علی آهون‌منش، رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی به علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ادامه پذیرش در رشته‌های یکبار پذیرش بدون جذب عضو هیئت علمی و با داشتن استادیار خبرساز شد و واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

راه اندازی رشته دانشگاهی بدون داشتن عضو هیئت علمی/ حق التدریس ها قربانی در آموزش

واکنش‌های اعتراض‌آمیزی به ویژه از سوی اساتید حق‌التدریس که چرا باید دانشگاه‌ها برای جذب عضو هیئت علمی و مخصوصا حق‌التدریسی‌ها تعلل کنند و برای صرف هزینه‌های کمتر رشته‌های تحصیلی را بدون عضو هیئت علمی به راه بیندازند.

نامه‌ای که چهره دیگر وزارت علوم را نمایان کرد
هنوز این ماجرا به پایان نرسیده حال نامه محرمانه دیگری از علی آهون‌منش به دست خبرنگارسایت فراگیرنت رسیده است که این بار حکایت از داستانی دیگر دارد. در این نامه آنی آمده است: «با کمال احترام و پیرو نامه مورخ و مذاکره تلفنی اینجانب با حضرتعالی درخصوص به کارگیری اعضای هیئت علمی بازنشسته برای زیرنظام غیرانتفاعی به استحضار می‌رساند: حضرتعالی فرمودید که این متقاضیان برای دریافت موافقت مرکز جذب، نیازی به عبور از «کل سامانه فراخوان» را ندارند و برای استعلام از «واجا» و «ناجا» نیازی به بررسی سوابق علمی و عمومی آنان وجود ندارد. حضرتعالی همچنین بزرگوارانه موافقت فرمودید هنگام بارگذاری اطلاعاتی که ضرورت آنچنانی ندارند (مثلا کارت پایان خدمت، معرفی ۵ نفر به عنوان معرف، معدل تمام سال‌های تحصیلی از دیپلم تا دکترا و...) این افراد می‌توانند با نهادن علامتی (مانند*) از بارگذاری اطلاعات مذبور معاف شوند. همچنین فرمودید که (در همان مذاکره) به کارشناس مربوطه برای اصلاحس امانه و پذیرش چنین تسهیلاتی دستورات لازم را صادر خواهید فرمود.