منوی سایت

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
گلایه های اعلام شده از سوی داوطلبان در آزمون کنکور دکتری 99

با وجود اتمام رویداد بزرگی همچون کنکور دکتری در روزهای بحرانی کرونا، هنوز جنجال بین مسئولان و اعتراض آنها به تصمیمات یکدیگر ادامه دارد و همچنان عده ای از مسئولین با طرح عبارت کلیدی «اولویت سلامت داوطلبان است» خواستار به تعویق انداختن یا لغو برگزاری کنکور‌ها در چنین شرایطی هستند. بماند که بازیگردانان اصلی این جنجال مجلسی‌ها می باشند.

درواقع پس از برگزاری کنکور دکتری دیده‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن بود که برخی از حوزه‌های امتحانی آنطور که باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفته بودند و حتی در مواردی تقلب بی‌شمار داوطلبان به چشم می‌خورد. البته در این خصوص سازمان سنجش آموزش کشور تعداد اینگونه حوزه‌های امتحانی را محدود دانست و اعلام کرد به این حوزه‌ها تذکرات لازم داده خواهد شد تا برای برگزاری آزمون‌های بعدی شرایط گذشته را اصلاح کنند.

با وجود آنکه وزارت بهداشت در این باره به سازمان سنجش نمره قبولی داده و نظرسنجی‌ها حاکی از رضایت ۸۵ درصدی داوطلبان شرکت‌کننده از نحوه برگزاری کنکور دکتری است، اما همچنان مسئولانی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، موافق برگزاری کنکور‌های سراسری در روز‌های پیش‌رو نیستند و مدام در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام می‌کنند که در صورت عدم رعایت صحیح و دقیق پروتکل‌های بهداشتی اجازه برگزاری آزمون‌ها را نخواهند داد چون گزارش‌های متعددی از عدم رعایت‌ دستورالعمل‌های بهداشتی در کنکور دکتری منتشر شده است و این موارد جز اعلام نظر داوطلبان بلکه از سوی عکاسان رسانه‌های مختلف هم شکار شده است.